onsdag 10 november 2010

Naken nybörjar-isprinsessliknande säl O.o

Mobiler hit och mobiler dit.. köpa, sälja, köpa, sälja.. Blocket, affär, blocket, tradera, behålla mobil (?), blocket, blocket, fan! Vad krångligt det ska vara att bestämma sig för om man ska sälja mobilen och köpa en `ny´, eller om man inte ska det.
    
Argument till att sälja nuvarande mobil:
 - Att skriva sms är segt 
 - Den är en tjockis
 - Alltid spännande med nya mobiler/ny elektronik (a)
 - Måste köpa ny

Motargument till att sälja nuvarande mobil:
 - Jobbigt att fixa annons/ta emot samtal (hehe)
 - Får typ bara mellan 700-800 kr för den, som bäst.
 - Måste köpa ny --> lär behöva lägga en del pengar emellan.

Jag hatar att de flesta mobiler är så dyra, resten är i många fall fula och klumpiga (min tillhör nog kategorin "klumpig"). Har hittat en del både på blocket och någon på tradera, men då vet man egentligen inte hur skicket på telefonen är, om det dom skriver i annonsen stämmer och att betalning går till på rätt sätt.
Dessutom har jag inte så stor koll på vad som är bra respektive dåligt med de mobiler jag sett ut.. många har egenskaper som jag aldrig hört talas om, eller som jag aldrig kommer använda mig av, vilket känns onödigt. Men då är i stället de funktioner jag vill ha bättre än vissa andra, så jag är lite kluven..

Haha, det är mycket som springer omkring i mitt huvud, och bästa platsen att fluffa ner det på är här i bloggen där ingen är tvingad att läsa det xD Skulle jag berätta detta till någon öga mot öga så vore det ännu mindre intressant än vad det redan är ;P

Säger än en gång att jag tycker synd om min sötnos till pojkvän som både läser OCH får höra mitt tjat öra mot öra (tycker fortfarande det är dumt att Stockholm inte ligger närmare Eskilstuna ><) <3

Får fortsätta fundera, samt be om lite råd från pojkvännen :) Ska dessutom vara mer snäll och glad, hihi^^

Jag lär få ångra dagens träning i morgon O.o Och dessutom kommer jag ångra att jag lekte naken nybörjar-isprinsessliknande säl på golvet i omklädningsrummet... *tummen upp*

All kärlek till dig, Benny <3

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar