lördag 26 mars 2011

Det roliga med CS

Min pojkvän tycker att CS är kul. Jag med. Eller inte själva spelet, men hur spelet förvanldlar honom. Det är kul att sitta bredvis i sängen och känna varenda rörelse han gör. Hur han hoppar till när någon skjuter mot honom eller när han skjuter någon annan, hur hans blick är som fastklistrad på skärmen och hur ögonen aldrig tycks blinka. Borde dom inte bli väldigt trötta och irriterade?
(kan som uppdatering nu efter spelets avslut säga att hans ögon är röda och vattniga).

Roligt är också när han råkar bli skjuten och får vänta några sekunder på att få komma in i spelet igen... Då passar han på att studsa lite i sängen, slå ihop händerna lite som en förberedelse inför kommande match. Han säger inte mycket under själva skottlossningarna, utan det är mellan dem som han passar på att skrika ur sig alla ord (eller i alla fall många) som han inte hunnit med under spelets gång. "FUCK" är nog det vanligaste ordet skulle jag tro. "En godisbit för varje gång jag dör, då borde jag bli fet" är en annan och mycket sällsynt kommentar (har faktiskt bara hört den en gång).

Han kan heller inte sitta still, benen hoppar upp och ner som en påtänd känguru och alla hans andra rörelser är snabba *kliar sig i håret på en millisekund*. Den sötnosen^^

När de hela matcherna är slut är det antingen nånting i stil med "Fan jävla skit" eller "YES VI VANN!" som sägs, då vet man precis hur det har gått. Även fast han stängt av spelet efter en vinst så slår nog fortfarande hjärtat dubbelt så fort som vanligt, för hyperaktiviteten sitter ännu i. Oftast resulterar det i att han slänger sig om mig och kramar mig och gör konstiga, men söta, ljud.

Så för att avsluta det hela: CS är faktiskt rätt kul. *blink* PUSS BENNY!


~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar