måndag 16 maj 2011

Ett tjatigt nlägg om regn

Vädret är väll bra kontigt? Det ösregnade när jag vaknade kl 11 men en kort stund senare avtog det. Det var dock fortfarande mulet på himmelen, så tankarna kring att ta bussen i stället för att cykla smög sig på allt mer. När regnet återigen föll beslutade jag mig för att ta bussen - har inte gjort det på hur länge som helst så fick inte ens dåligt samvete över att lämna stackars cykeln ensam hemma i regnet. Det regnade inte längre när jag var framme i skolan, men väl under lektionen började det smattra igen.

Efter skoldagens slut satte jag mina steg mot bussen, men när jag väl kom utanför byggnaden sken solen och regnet kändes nästan som bortblåst. Det resulterade i att jag och mina ben startade den inte allt för långa vandringen hemåt. Vem åker buss när det inte ens regnar? Hähä.

Hann visserligen bara till Lidl så kom regnet igen, men det passade mig utmärkt. Gick in och handlade och gissa vad! - det hade slutat regna när jag var klar. Kom allså hem helt torr!

För att inte gå ifrån ämnet i detta inlägg så hann jag bara inanför dörren så kom regnet igen- inte så förvånande. Det är uppehåll nu, men hur länge då tro? Lika bra att stanna inne och lata sig (det är ju ändå det jag är bäst på).

Slutsats: Fan vilket lustigt väder det har varit idag!


 
Solensken i regn.


Bara 30 sekunder efter att föregående bild togs.
Syns dock inte att det regnar här med.

Trist. Vore mysigt med pojkvänsällskap (a)

"Å regnet de bara öser neer".

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar