lördag 9 juli 2011

Snok snokade i lägenhet!

Börjar dagens inlägg med denna mening, kopierad från wikipedia:

"Snoken simmar bra, och trivs bäst i och i närheten av vatten. Störst chans att hitta den finns i låglänta och sumpiga marker."
Frågan jag har då är: Bor jag i ett träsk?
Söker annars en förklaring till varför vi såg en livs levande snok i trapphuset igår innan vi åkte och badade... Linda skrek, jag trodde det var en spindel som de flesta andra gånger, tills jag lyckades höra ordet "orm!" skräckslaget ta sig ur hennes mun. Vände mig och fick syn på den, den långa, svarta ormen! Förmodligen hade den fått syn på oss också, eller troligare att den hört Lindas skrik, för den rörde sig snabbt mot dörren för att smidigt glida ut under den. Vad gjorde den där, och vart var den på väg? Spännande och mystiskt, hähä. Finns inget vatten på så nära håll härifrån, så den måste ha kommit vilse bra mycket. Bennys historia var att den åkt med i någons väska, då från ett badställe, och sen hoppat av i lägenheten. Jag tror jag håller på hans historia ;)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar