torsdag 20 oktober 2011

My first

Jag har en uppgift i skolan att ta nåt aktuellt ämne och skriva nåt intressant om det, målgrupp 16-19 år.
Valde att ta upp teknikens utveckling då jag tycker det är aktuellt ständigt, och intressant också för den delen.

Under tiden jag satt och letade lite fakta och åsikter om mobiltelefonens utveckling, dök det upp en sida med någons samlarobjekt genom tiderna. Det roligaste var att min första mobil syntes med på en av bilderna, och jag var inte den enda som skrattade åt den - Benny tyckte det såg ut som en leksak, haha. Men det var ingen leksak, den var riktig! Jag kunde faktiskt smsa med den (dock fanns varken å, ä eller ö.. eller så var man inte tillräckligt smart för att hitta dom bokstäverna), ringa om man kopplade in det lilla headsetet och så fanns det ett superskojigt spel på den också. Egentligen var spelet kanske inte så kul, men man tyckte det då när man inte hade någon Android att jämföra med. Här kommer en bild på den:

Måste erkänna att den är "jäkligt" snygg ;) Gillar färgen i alla fall, haha.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar