onsdag 11 januari 2012

Sega jävla influensa

Jag önskar att jag kunde göra ett inlägg som inte innehöll orden feber, snor, hosta och halsont. Men tyvärr är det min vardag för tillfället, sen en vecka tillbaka nu. Tycker att jag borde bli frisk snart, eller i alla fall känna att jag kan göra annat än bara sitta i lägenheten. Har missat så mycket av det här jullovet nu, och på måndag börjar skolan igen. Min kropp känner sig inte redo för det än, jag vill vara frisk och pigg. Jag är hemma, jag tar det lugnt, jag dricker te och massa vatten. Alvedon och Ipren har jag knarkat klart för ett tag, tror inte det är så bra att ta det en längre tid, även om det skulle behövas. Mitt slem innehåller blod, är det bra? Hoppas på att det är sluttampen på denna störande influensa, annars kanske jag måste börja bli orolig - och det har jag ingen lust med.

Nu ska jag dricka upp mitt te, snyta ut äcklet ur näsan och slötitta lite på tv medan min snygga pojkvän (som för övrigt har odlat lite skägg på hakan) gör sen lunch åt sig själv. Jag har ingen matlust fortfarande, men måste kanske få i mig ett glas nyponsoppa i alla fall. Undrar om det kan bota mig.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar