tisdag 26 november 2013

Håller tummarna för ett bättre 2014!

Det har varit ett himla konstigt år detta. Jag hade som mål, i början av året, att jag skulle göra saker jag aldrig gjort tidigare och chansa mer - man lever ju bara en gång och man kanske aldrig får chansen att göra samma sak igen. Så den första halvan av året kan jag inte klaga mycket på. I mars var vi ju några från klassen som åkte till Tyskland, Frankfurt, på en intensiv mattekurs i två veckor. Jag ångrar inte att jag åkte och det var en upplevelse som jag aldrig kommer glömma. Tänker fortfarande på hostelet vi bodde på varje gång jag duschar på friskis; de blir också badkar efter 30 sekunder ;) .

Sen läste vi SO hela vårterminen, vilket för det mesta var jättekul. Geografin hade inte det bästa upplägget men religion, historia och samhällskunskapen gav väldigt mycket. Skolan blir alltid lättare när man gör någonting man tycker om, och någonting man är lite bättre på.

I juni åkte vi till London också, Benny och jag. Något jag velat i flera år och även om det tog väldigt lång tid för oss att boka resan så bestämde vi oss till slut och hittade ett datum som passade båda. Av någon konstig anledning (inte alls planerad..) åkte vi så att vi var där på vår treårsdag. Jääättemysigt! Kommer aldrig glömma den resan heller, de två dagar då vi gick och gick, hoppade på-och av de röda bussarna, gick lite till, stressade hit och ville dit och sov ytterst lite. Vi ville ju hinna se så mycket som möjligt på den korta tid vi hade där, besöka Madame Tussaud, shopa på Primark och fotas vid Big Ben, med mera. Har nog aldrig varit så trött på ett flygplan någonsin som när vi flög hem från London. Men det var helt klart värt det! <3

Sedan hade vi en jättevarm sommar också med mycket sol och bad. Bättre än på flera år sett till vädret! Men efter allt detta verkade någon vilja ändra på allt det glada och skapade den ena svårigheten efter den andra. Johans bortgång går knappt att förstå fortfarande, och efter den händelsen har inte mycket bra skett. Det har varit, och är fortfarande, tungt och jobbigt, och det händer bara fler och fler tunga saker i livet just nu. Vissa går att lösa, vi siktar mot det. En del saker går inte att lösa eller ändra på och det gäller då att ta dagarna som de är, en dag i taget. Sjukdomar går inte att bota, men ilska och irritation gör. Jag försöker vara positiv, och längtar till den dag då solen går upp och jag med den. Håller tummarna för ett bättre 2014!



~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar