tisdag 26 oktober 2010

Att prata i sömnen..

.. är ingenting jag gör.. tror jag.. hoppas jag (?) Får inte höra att jag gör det ofta i alla fall. Däremot från jag lyssna på andra som talar i sömnen (har ingenting emot det). Min syster satte sig upp i sängen en gång, och sa "Var fan är min planka!?", innan hon la sig igen och sov vidare. Benny sa att någon hade "tagit hans skor", hmm.

Så här stod det i Illustrerad Vetenskap, nr. 6/2003 s. 11:
"Det är helt ofarligt att tala i sömnen – bortsett från de problem man kan få med sin partner. Någon behandling finns inte, men det kan hjälpa att reducera stress samt att ha fasta sovvanor, så att man går till sängs vid någorlunda samma tid varje dag."

Men i morse hände en rolig grej, kl 06.05.
Vaknade av att Bennys mobiltelefon ringde. Jag reagerade andra gången det ringde, och sträckte telefonen till Benny som trött tog emot den. Han sa några ord, svarade på vad hans pappa sa, och så la han på.
Senare under dagen frågade jag vad hans pappa ville, och svaret jag fick var ett frågetecken. Han hade inget som helst minne av att han hade pratat i telefon över huvud taget = pratade i sömnen pratade i sömnen pratade i sömnen ;D !
                                                             Vi fick oss båda ett gott skratt!

Så stressa ned, lille vän! Skaffa dig bättre sovvanor! Nästa gång kanske det är något viktigare samtal, eller du kanske avslöjar någonting riktigt hemligt ;)


~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar