söndag 24 oktober 2010

Glömde väskan på tåget..

Jag är inte alls tankspridd, mamma..!

Gick upp lite senare än vad jag hade behövt, vilket gjorde att jag fick stressa att göra mig i ordning och packa..
Halvvägs ut till bilen upptäckte jag att jag glömt kontokort och körkort nånstans - in och leta. Hittades i min tröja..
Körde lite snabbare än tänkt (a) till parkeringen några minuter från tågstationen, och insåg att jag hade 25 minuter på mig att gå till tåget, köpa biljett samt sätta mig på rätt tåg (vilket inte är så svårt med tanke på att det finns 4 spår i Eskilstuna). Så jag kunde andas lite, och hade inte behövt stressa.

Gick på vagn 1, la min väska i början av den och satte mig i slutet där det fanns plats, och var glad över att om ca 1,5 timme träffa Benny!

Efter halva resan kom jag vanligtvis brukar ta bussen till honom, och blev helt ställt i vart jag skulle ta vägen när jag klivit av, vilken väg jag skule gå etc. Så tänkte på det resten av resan, samtidigt som nervositeten smög sig på mer och mer...(Ja, jag blir virrig när jag inte har koll på vart jag ska.. - Dåligt lokalsinne).

Tog min datorväska och "handväska" (som Benny brukar säga.. ;P) och gick av efter alla andra.
Hittade ut ur byggnaden och var stolt över att faktiskt veta vart jag var, så började traska, med Benny i telefon.

DÅ upptäcker jag att någonting saknas.. den röda resväskan!! Hade koncentrerat mig på att hitta rätt, så väskan som låg i början av vagnen blev bortglömd, och jag gick utan den... Så jag fick springa tillbaka in igen, stressad.., i hopp om att tåget stod kvar (Stockholm var slutstationen som tur var!).

Hade jäkligt tur när jag mötte tågpersonalen, en av dem släpandes på min väska.
Berättade som det var, dom skrattade lite, sen fortsatte jag min promenad för att möta sötnos.

Båda hade lite småotur resten av dagen, men jag var i alla fall glad över att få träffa Benny igen ^^ <3

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar