lördag 20 november 2010

Biograf eller teaterföreställning?

Var iväg och såg Harry Potter och dördsrelikerna igår med min underbaring till pojkvän här i Stockholm. Rätt annorlunda mot de tidigare filmerna, men väldigt bra ändå. Nu väntar vi bara på sista delen :)

 Medan vi väntade på att få bli insläppta till biografen stod det ett gäng små ungar, både tjejer och killar, 11-12 år gamla, med varsin dricka och popcorn/snacks i handen. Ena tjejen skrek det UPPMÄRKSAMHET om, precis som för den ena killen. "Ja sprang hit på 5 minuter, fatta 5 minuter! O ja fick en av de 48 sista biljetterna! 5 minuter". Ingen av hans sällskap hörde honom, så han sa det igen (så att andra i stället, tex jag, hörde det igen..).
Tjejen satte handen i sidan och la tyngden på motsatt ben (lite småsnobbigt för att vara så liten) och pratade stockholmskaaaa, lika snobbig som hennes stil. Jag säger då det, stockholmare...  (förlåt mamma). hihi.

Sen att biografer blivit mer som en teaterföreställning har jag knappt några kommentarer för. Filmen började (introt där det stod "Harry Potter och dödsrelikerna") och folket började applådera och vissla? Man kanske gör så på nysläppta, bra filmer, men.. det kändes konstigt ;P

Det sista jag nämner om bion är att biografen inte går att jämföra med de i Eskilstuna. Vilka platser/stolar/säten/sitsar (?)!! Grymt sköna, nackstöd finns och massa plats för fötterna! Ingen anledning att dra in benen där inte, folk kommer förbi ändå :) SUPER!

Ointressant nu, men det här kan ju vara kul att läsa om när jag är pensionär och sitter där i min gungstol, i väntan på Benny som gått ut med sin rullator för att hämta posten). Intressant, intressant ;)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar