torsdag 16 december 2010

Ännu en dag..

..har passerat, och det blir bara bättre och bättre.

Hela soffan är på plats i lägenheten nu och sängen har fått sina ben på plats och står nu som dom ska.

Hon satte sig i soffan och såg ut genom fönstret. Det borde ha sett kallt ut, men glädjen i hennes kropp fick det att kännas varmt, eller åtminstonde neutralt.
   Det lite stora vardagsrumsbordet passade bra som fotpall tyckte hennes fötter iklädda pappas strumpor och raggsockor som mamma själv hade gjort.
   Hon såg fram emot det nu, ville få allt klart på en gång, ivrig som hon var. Ögonen svepte förbi kanterna av fönstren, och en bild av fina gardiner dök upp i hennes näthinna. Det skulle bli bra, det skulle bli otroligt bra!

Fick ett samtal förut, "okänd" stod det på skärmen. Jag som tidigare var rädd för telefoner (att svara i dem) tvekade en stund innan jag tänkte efter; det kan vara ang. lägenheten, tele2, jobbet, skolan eller vad som helst. Så till slut tryckte jag faktiskt på den gröna luren (svarade till och med i mitt namn), och ångrar det inte. Lilla mamma från Egypten var det, hihi. Hann berätta att flytten gått bra och att stormen som dom hört varningar om inte gällde området där jag bor. Hon berättade att dom varit på en båttur idag, och snorklat. Sedan avbröts det.

Tog en sväng till gymmet och tränade i en timme, åkte sedan och handlade på Ö&B, Jysk och Willy´s. Lite småsaker till lägenheten blev det; smörknivar (en grön och en vit), ett sax-set med 3 saxar, en dörrmatta, ett duschdraperi, några gröna doftljus samt en toalettborste (!) haha.

Hem och värmde rester och har efter det tittat på ett avsnitt av Himym, tänkte se sista avsnittet nu innan nästa spännande del av min torsdag börjar.

Jobb i morgon mellan 18.00-00.00 (y)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar