tisdag 3 maj 2011

Blev inte som planerat

Nu får det vara klart för idag slut för idag med pop-out´s, minnet, hjärnan och allt vad hemtentan handlade om! Den är inskickad och jag kan ta det lugnt resten av dagen. Det sista att göra innan denna kurs är slut är en artikel, inlämnad senast den 8/5. Det är luuuugnt, har massa tid på mig. Har säkert sagt det förut, men jag jobbar bäst under press. Dessutom blir jag godkänd också, det är väll inte så illa?

Igår planerade min sötnos och jag att vi skulle gå upp rätt tidigt och sätta oss i skolan och plugga. Vid lunch skulle vi gå hem och äta lite och sen ta en liten tripp ner på stan. Dock ändrades allt det. Benny fick läkartid 10.45 och jag stannade hemma och gav tentan ett försök. När Benny sen kom hem vid 11.30 blev en tripp till stan inte längre aktuellt då han var tvungen att köpa dyyyyyr medicin med sig hem. Han har haft jobbigt och långvarig hosta ett bra tag nu, så det var anledningen till besöket. Tydligen så är det så här: blandar man allergi med förkylning/hosta så skapas lätt astma. Läkaren tyckte han skulle köpa medicin mot det och se om det hjälper mot hostan. Tror det sved till i Bennys plånbok när han köpte det han blev rekomenderad/tillsagd att göra.

I stället åt vi lite mat hemma och sen satte jag igång med tentan innan inlämningstiden gick ut. 17.00 var sista klockslaget, och KORS I TAKET; jag lämnade inte in i sista minuten!!! :D Fast det var nog mest för att läraren skrev "lämna in i god tid!"... t_t  Benny har roat sig med lite videoklipp och CS, och tydligen tyckte han det passade jättebra att spela medan jag pluggade, för nu är det hans tur att plugga och jag... vad ska jag göra :( ? Inte CS i alla fall, haha. Dumm unge säger jag bara ;)

Som den kommande informationsdesigner jag är vet jag att för mycket text är jobbigt att ta åt sig. Slänger därför in en bild man kan titta på, som inte alls är kopplat till nånting av det jag skrivit. *Tummen upp*!!

~*Milla*~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar