torsdag 17 november 2011

Våga chansa

Det finns flera vägar att ta, massvis med val att besluta och ta, och det finns konsekvenser till allt.
Valen du gör kan vara avgörande för din framtid, vissa går att ångra - andra inte.

Du formar din egen framtid. Andra kan, men ska inte kunna, forma den åt dig. Bara du kan se till att förändringar sker, att du når målen du siktar efter. Andra kan vara till hjälp, men i det hela är det Du som gör förändringen.

Det är inte alltid så lätt att få arslet ur vagnen och ändra på saker och ting. Lättast är ju att sitta på samma ställe och leva som man är van med att göra - att göra sig bekväm.

Men allt är inte så bekvämt, obekvämligheten (?) behövs - för en stund - för att skapa en förändring. Våga ta stegen, våga prova det där man alltid velat prova, men varit för lat för att göra.
Våga chansa, våga ta konsekvenser, våga ha roligt, och våga stå för de fel man gör.

Alla val är kanske inte de bästa, men man brukar säga att alla val leder till någonting gott --> så varför dra sig tillbaka?

Det är lättare sagt än gjort.

Jag beskriver mig själv som lat, bekväm och.. lat. Steget att flytta hemifrån gjorde jag för ett år sedan, ungefär, och jag sökte till en högskola.
Efter en tid på högskolan tappade jag intresset och blev ännu mer lat.
Trots att jag trivs bra i min billiga 60 (sextio) kvadrat:are känns nåt inte bra än.
Funderade inte länge, utan sökte till Univeristetet i Stockholm, nu till våren 2012 (tvåtusentolv).
Hoppas på att komma in, och dessutom hoppas jag på lägenhet i Stockholm.
För ett år sen var det ingen tanke. Jag gillade inte alls Stockholm, åkte mest dit för att träffa min pojkvän (puss).
Kanske har farandet mellan Eskilstuna och Stockholm varannan helg gjort att jag accepterat den stora, läskiga staden allt mer, kanske är det nåt annat som lockar. --> Att prova någonting nytt!

Att byta utbildning efter halva tiden och att flytta till Stockholm är inte allt i mina läskiga val. Om jag kommer in på universitetet i Stockholm har vi bestämt att vi ska flytta ihop, min underbara pojkvän och jag^^
Ett spännande steg, men varför hålla tillbaka? Han bor och pluggar där, jag kanske bor och pluggar där snart - varför bo på olika håll?
Vissa säger "vad händer om nåt skulle hända mellan er?", "tänk om det tar slut?" ... Jag har tänkt så länge nog, nu är det dags att skita i vad som eventuellt kanske -tveksamt- skulle kunna hända nån gång i framtiden, det dags att leva i nuet!

Man kan inte ta itu med någonting som ännu inte har hänt, så låt oss hoppa att det inte kommer hända.

~*Milla*~

2 kommentarer:

  1. Hej Milla!
    Vilken härlig och fin blogg du har :D en bra underhållning i stället för att plugga har jag märkt ;)

    Vill tillägga att du tänker helt rätt! Exakt så tänker jag med och även jag har fått höra dessa kommentarer många gånger. Man blir bra trött på det tillslut och därför säger jag: Go for it! Det kan nog inte bli annat än bra om man lyssnar på sin egna vilja ;)

    KRAM
    Ebba

    SvaraRadera
  2. Haha, tack Ebba, vad kul att höra :D

    Jaa det är dags att sluta tveka och börja chansa i stället, misstag och fel går ju alltid att rätta till på något sätt :)

    KRAM

    SvaraRadera