fredag 16 december 2011

Ett eller fler nyårslöften?

Nyårslöften. Är det meningen att man ska ha en, eller får man ha flera? Det finns så klart inga regler, vilket är tur för jag har faktiskt flera till nästa år. Vilka det är tänker jag inte avslöja nu, min låtsas-regel säger att det betyder otur att säga nyårslöften innan nyår. Låter inte det bra?

Man brukar avlägga ett nyårslöfte på nyårsafton (nähe?) för att sätta ett mål för sig själv inför det kommande året. Ett mål som exempelvis kan handla om att byta sin livsstil, och det brukar dessutom nästan alltid vara till någonting positivt. Vanligt är att man vill förbättra sin fysik eller sitt utseende - att gå ner i vikt hör jag många som har som nyårslöfte.

Jag funderar på hur många löften som hålls och hur många som glöms bort eller "misslyckas". Har alla en så stark vilja?

Fortsätter nu min tråkiga fredag framför tv:n och 21 tända ljus.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar