torsdag 15 december 2011

Sjäng så högt att glaset sprack!

Vissa dagar är inte att leka med, och vissa är bättre än andra. Dagar alltså. Idag kändes min dag inte helt bra, har varit seg och trött, sur och irriterad - och kanske en skvätt ledsen också. Ibland bara är det så, och det enda man kan göra är att låta dagen passera och hoppas på en bättre morgondag.

Det jag gjorde för att lindra mitt dåliga humör var att äta glass - 1/4 liter slank ner på nolltid - och efter det var jag redo att ta tag i det otroligt ståtliga berget av disk jag samlat på mig i ett par dagars tid nu. Vilken energi jag fick alltså, bara 20 minuter tidigare klagade jag på att jag inte ens orkade diska, men titta vad fort saker och ting kan ändra sig! Med disksvampen i ena handen och en tallrik i den andra började jag diska. Det jag diskat ställer jag alltid åt sidan för att sedan skölja av, vilket jag även gjrode denna gång. Och för att göra det ännu roligare - och för att det inte skulle bli så tyst - kom jag och min stämma överens om att sjunga lite, ABBA av alla möjliga.

Bara några minuter senare - om ens det - sprack niokronors-Ikeaglaset :O I tre delar! "WOAO, vilken kraftig, ljus röst jag har!!" tänkte jag... eller, kunde ha tänkt. Klantiga jag med det finfina humöret diskade för fort för att jag själv skulle hinna med, och rätt som det var stötte jag till glaset som åkte ner i diskhon med en smäääll. Därav de tre delarna. Men att säga att det var p.g.a. rösten är mycket häftigare, så det är så historien kommer låta när jag återberättar den för mina barnbarn om 50 år. Jag är ju för tuff!














~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar