onsdag 7 december 2011

Lott som skapar glädje!

När jag var liten brukade jag - och min syster - spela Bingolotto med mamma och pappa. Jag kan idag inte förstå varför jag tyckte det var så kul, kanske var det för att följa färg-femman på ett roligare sätt - roligare att spela samtidigt än att bara titta på programmet. Eller så var det för att mamma alltid ställde fram en skål med chips, ostbågar eller godis på bordet, och man ville så klart ta del av det på ett smart sätt i stället för att gå in i rummet, ta och sen gå. Vilken ängel jag var, haha. Självklart var det ju roligast om man vann någonting också, även om vinsterna inte brukade vara speciellt höga för min del. Gemenskapen kanske, det var nog det jag ville ha allra mest. För det var så hima mysigt att sitta där med familjen, även om mamma nästan allitd gav sin lott till pappa mot slutet för att i stället gå och lägga sig.

I våra påskägg brukade mamma också lägga i lotter. Triss, tialott eller pyramid är de vanligaste vi har fått, och vi tycker alltid det är lika spännande att skrapa dem i hopp om att vinna pengar! 25 kronor räckte för att vi skulle bli nöjda. Och vann vi ingenting kunde vi alltid tröstäta med godiset som fyllde resten av ägget.

För att fortsätta att prata om lotter. Det finns så himla många. Kan det bli FÖR många? Det tror inte jag, variation är det jag tror på. Av erfarnhet vet jag att det är tråkigt att köpa likadan lott varje gång, så för mig gör det ingenting att nya skapas. En ny som jag sett nyligen (bra meningen) är Glädjelotten. Den är väldigt ny, så ny att de inte verkar ha fastställt design och liknande på den än. Hur jag vet det? Jag såg en länk - varifrån minns jag inte - där Glädjelotten söker 2800 testpiloter som kan tänka sig att prova den här lotten och sen ge feedback/kommentarer kring designen, spelformen och, upplevelsen. Man får testa en lott själv och så får man även en lott som man kan ge bort till någon man tycker om eller önskar storvinsten.

Klicka här om du vill veta mer om - eller själv bli - testpilot.

Klicka här för mer information om den nya Glädjelotten.

Testa ;)

 ~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar