måndag 26 december 2011

Pepparkaksjulafton

Min julafton var jättebra! Hemma med familjen, tittade på filmer från förr, fixade + åt julmat, paketöppning och "med andra ord" på kvällen. Lite annorlunda mot tidigare år, men mysig. På kvällen kom Benny och hämtade mig, så kvällen spenderades med honom. Mysdag!



Jag måste också visa årets pepparkakshus som jag, Benny och hans syster Linda så duktigt tillverkade i torsdags. I år gjorde vi det nästan från grunden - köpte degen. För att ha liknat en kyrka tycker jag att resultatet blev rätt bra ;) En mysig stuga ser det väll ut som, tycker jag. Här är några bilder, från start till färdigt hus.

 
Syskonen bakar

Benny bakar...

Plastslev + smält socker =

Benny + smält socker =

Typ färdigt hus, vi gav upp efter Bennys fingerförlust, *tummen upp*
~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar