tisdag 24 januari 2012

Förklaring till "jobbigt med en nyckel"

Inför varje dag som både Benny och jag ska till skolan försöker vi planera vem som kommer hem först - så att den personen kan ta inpasseringsbrickan och nyckeln till korridoren och rummet.
Idag skulle Benny ta nyckeln, eftersom att han skulle vara i skolan mellan 08.00-12.00 och igen 13.00-15.00 efter sin lunch.
Jag däremot hade skola mellan 10.45 - 17.00 inkl. lunch - trodde jag.
Idén var, trodde jag, att jag och min grupp skulle sitta och jobba med ett grupparbete mellan första och andra lektionen (12.45 - 15.00). Men pga. av en liten ändring blev det inte så. De andra i gruppen hade bestämt lunchträffar här och där, nån skulle åka hem emellan och ja, då såg jag ingen nytta i att sitta kvar i skolan i två timmar själv utan nåt att äta till lunch.
Så jag skyndade mig i hopp om att Benny ännu inte skulle ha gått hemifrån så att han skulle ha kunnat släppa in mig... Men så var ju inte fallet. För en gång skull hade han fått för sig att gå hemifrån lite tidigare än vanligt, 12.55 (vanligtvis tidigast 13.05 ;P), så jag hade inte haft en chans. Jag ringde honom innan, men då var han tydligen på väg till skolan med en ljudlös mobil i fickan. Så jag kom inte in.

(Anledningen till de fula radbrytningarna är att jag ville göra det konstiga inlägget mindre konstigt, men jag känner att jag har skrivit lättförståeligare inlägg..).
Det ledde i och för sig till att jag hittade en gullig liten kiosk (som Benny så klart redan upptäckt -_-) där man kunde köpa en baguett med juice för bara 22 kr. LUNCH! Det var ju det bästa med hela "bara-en-nyckel"-grejen! haha.

Detta hade förstås inte behövt hända om vi hade haft två nycklar, men så länge vi lever på en så får vi nog stå ut med dagar som denna.

Kan också nämna att vi har försökt kopiera nyckeln men kopian misslyckades - den gick inte in i nyckelhålet. Kanske fixar vi det efter helgen, vi har kvittot kvar!

Så här aktivt är det i rummet nu förresten, jag sitter här, pluggar och är duktig medan Benny kanske inte är allt för flitig ;)

Han är för söt när han sover ^^
~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar