fredag 13 januari 2012

Fredag den 13:de & äppelpaj!

Fredag den 13:de. Fast det har inte märkts hittills. Men det är fortfarande några timmar kvar på dygnet, så man vet aldrig. Det jag vet är att vi ska äta god mat idag - kasslergratäng (fast vi hade ingen kassler så det fick bli julksinka i stället ;D), alltså en potatisgratäng med "kassler"- strimlor i. Och idag har vi äntligen gjort efterrätt som ska in i ugnen senare - äppelpaaj! Vet inte hur många dagar vi har velat det nu, men antingen har klockan varit för mycket, eller så har vi inte haft tillräckligt med äpplen eller tillräckligt med mjölk till vaniljsåsen... Men nu så :D vill nästan skippa middag och äta pajen i stället, hähä. Men så gott ska vi inte ha det.

Jag har varit jätteduktig det här året, har hållt mitt nyårslöfte med att inte äta godis, chips etc,. i snart två veckor. Har inte ens kännt ett sug. Innan åt jag även om jag inte var sugen, så jag är glad att ordet "nyårslöfte" finns. Bara 50 veckor kvar!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar