söndag 15 januari 2012

Från 59 till 18

Det är ganska stor skillnad. Fast då är iof inte köket inräknat i de 18, vilket det är i 59. Från lägenhet till rum i korridor. Som tur är så är jag inte helt ovan efter att ha varit här i princip varannan helg i 1½ år. En kortare tid fungerar nog, men jag slutar absolut inte leta lägenhet! Hoppet är uppe, även om jag vet att kötiderna här i Stockholm är väldigt långa.. Jag har bestämt mig för att försöka ta ett steg i taget, och anpassa mig efter vad som händer. Funkar inte studentkorridor - då får en annan lösning hittas. Det som är mest positivt är att jag och Benny får spendera mer tid tillsammans!! Förhoppningsvis kommer plugget gå lättare då också, vi slipper lägga tid på att längta till helgerna, och på så sätt lägga plugg åt sidan. Det är vad jag känner just nu i alla fall ;)

En annan positiv sak är ju att det blir kortare sträcka till skolan nu, slipper pendla som en galning. Dock kommer jag få pendla lite ändå, varje onsdag i åtta veckor - om det går ihop med mina nya kurser. Läste "Sång och körövning" innan jul, och sökte "sång och körövning II" nu. Håller tummarna för att det går ihop, gillade verkligen första sångkursen och tror del två kommer bli minst lika bra.

Justja, det är inte bara skillnad på detta rum och lägenheten - det känns konstigt att nu titta på en 32" tjockTV i stället för en 42" LCD. Men måste nog säga att tjockisteven passar bättre i detta rum ;)

Benny, jag tilldelar dig en ny färg, du är nu blå :D

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar