måndag 9 januari 2012

Packa packa

Nu börjar det se lite tomt ut här i lägenheten. En efter en försvinner kartonger, tavlor och såna saker jag inte kommer ha användning för på ett tag. Väggarna är lite toma, skåpen också. Vissa saker är svåra att veta om jag ska packa ner eller inte, "tänk OM jag kommer behöva den". Men ska inte ara ute ur lägenheten förrän den sista januari, så det finns tid till att packa allt så småningom. Dock inte all tid i världen. Den 16 januari, alltså om en vecka, sätter jag mitt första steg på Stockholms universitet - introduktionsdag. Eller förhoppningsvis har jag satt min fot där nån dag innan, gillar inte att komma till ett ställa utan att ha den minsta koll på någonting. Så vill nog gå dit någon dag innan för att se till att jag hittar rätt lokal den 16:de, plus se hur lång tid det tar att ta mig dit från Bennys rum.

Det börjar kännas riktigt bra dessutom. Lärarutbildningen. Jag tror detta är rätt. Folk har länge sagt att jag borde bli lärare, att jag skulle passa så bra till det. Min tanke har alltid varit "när jag väll gått ut skolan tänker jag inte sätta min fot där igen". Men det är på ett annat sätt när man ser det från lärarperspektivet. Och tänk vilken ledighet man får på somrarna!! höhö. Det enda som inte känns bra är kurslitteraturen... dyra böcker, många böcker = inte bra för plånboken på nåt sätt. Men det får det vara värt.

Jag tycker inte om influensa!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar