lördag 18 februari 2012

Äckelkök

Det finns mycket äckligt här i världen, en del värre än andra. Jag brukar inte vara jättekräsen, men när det kommer till att handla om mat och där maten håller till. Där maten ska tillagas och vanligtvis ätas. Jag pratar så klart om köket. Här där vi bor är det gemensamt kök, vi delar alltså med 5 andra. Grisar, vi delar med 5 grisar. Om dom inte är grisar så vet jag inte vad dom är. Dom verkar tro att det är bra att samla så mycket mat som möjligt i diskhon, och att golvet är till för matrester. Sen är det också bra att spisen har så mycket smuts som möjligt på sig, annars kanske maten man själv lagar blir för ren... Det är, om jag var otydlig, riktigt smutsigt i vårat kök, och det gör mig illamående! Helt seriös :( Det är inte ett dugg fräscht. Var tvungen att ta några äckliga bilder.



Så hör bra brukar det nästan aldrig se ut,
brukar vara mycket mycket värre...



Undrar hur mycket matrester det får plats på golvet...

Ser fram emot den dagen vi hittar en ledig lägenhet med eget kök.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar