måndag 20 februari 2012

T-banan - en obehaglig plats

Det är läskigt vad mycket som händer vid tunnelbanor. På kanal 5 har det börjat ett program som heter "Tunnelbanan" (inga konstiga krusiduller där inte), och handlar om saker som händer på tunnelbanorna i Stockholm. Främst på T-centralen.

Det är jättevanligt att det sker olyckor i och vid tunnelbanorna, och många har nog både skådat och/eller varit med om det. En av väktarna på programmet berättade att dom tar hand om drogmissbrukare, framförallt på t-centralen - varje dag! Det är skrämmande, och lite obhagligt. Jag var med om det idag. Ja, jag var inte missbrukaren, men jag skådade en. Tror det var 5 poliser som kom gående med en lång man nästan hängandes armkrok mellan två av poliserna. Mannen hade slitna kläder, en tröja som knappt täckte naveln, långt blont ovårdad hår, han kunde knappt stå på sina egna ben, och han hade "jag-har-tagit-lite-för-mycket-droger-idag/i-mitt-liv". Blir lite ledsen i ögat när jag ser sånt :/

Undrar hur barn reagerar och tänker när de ser sånt...?

Om jag skulle få chansen att stoppa någonting på riktigt så skulle det vara farliga droger. Frågar jag mig själv i morgon kanske jag viill stoppa någonting annat, men idag- droger! Det förstör liv, och det kan förstöra andras liv dessutom! Kan inte se någonting positivt med det i alla fall, så bort med det! *punkt*

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar