torsdag 29 mars 2012

Drömmar är bra skumma

Det är konstigt vad man kan drömma om nätterna.. ja, på föreläsningar också om man får för sig att ta en tupplur då. Bara nåt jag satt och funderade på. Ibland drömmer man, eller jag, tio saker som inte alls hänger ihop på något sätt, och ibland hör allt ihop - det är då det känns som att allt är på riktigt. Sen så är karaktärerna i mina drömma ibland vänner och familj eller personer i min närhet, men ibland är det helt okända människor. Vilket jag tycker är lite konstigt. Fast jag läste någonstans att det inte brukar ha någon betydelse om vem man ser i drömmen, utan den personen kan vara vem som helst. Till exempel om jag drömmer om min mamma - det skulle lika gärna kunna vara min syster. I drömmen alltså, i verkligheten är det ju ganska omöjligt ;)

Drömmar måste inte vara sanna eller hända, ibland är dom bara där. Har jag läst. Någonstans. Men jag tror att det man drömmer om ofta har någon slags koppling till verkligheten. Jag brukar t.ex. drömma ledsna saker när jag själv är ledsen, eller om bra saker om jag haft en väldigt bra dag o. liknande. Fast ibland är drömmarna helt random...

Det sista jag tänker på, just nu, är att springa i drömmar. Varje gång som jag har drömt att jag jagas eller springer så kommer jag inte framåt. Jag kan alltså inte springa framåt som i verkligheten. I stället måste jag vända mig om och springa baklänges. Vilket är jättestörande i drömmar om man blir jagad, för jag kan alltid känna stressen och det går inte alls lika fort att springa baklänges som att springa framlänges. Och jag trodde att det blev så för alla, men dom som jag har berättat detta för har inte hållt med - dom kan springa framåt. Så det är konstigt, och det känns inte direkt normalt i drömmen att behöva vända sig om, haha. Drömmar kan vara bra skumma.



När jag blir stor ska jag bli drömtydare ^_^

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar