måndag 16 april 2012

Den återkommande frågan: klippa kort ?

Tänkte gå och äta mat (kasslergratängen med ris som vi gjorde igår) så att maten hinner smälta lite innan jag tänkte träna ikväll. Och eftersom att Benny sitter och spelar - varför känns det som att den meningen används ofta i mina inlägg? - så tänkte jag gå och äta själv. Varför vänta när jag är vrålhungrig? Precis. Så jag gick till köket och i samma ögonblick slog det mig att riset tog slut igår... och eftersom att Benny åt nudlar till lunch blev det inte att han kokade nytt ris. Så jag hade kunnat äta just nu, men i stället sitter jag och väntar på att de små vita fula sakerna ska bli färdiga så att jag snabbt och smidigt kan värma kasslern i micron och i min ensamhet äta. Så plugget har åkt fram - jag förvånar mig själv ibland.

Kan ju passa på att fortsätta skriva då eftersom riset inte är klart än. Har varit i skolan mellan 08.00 och 14.00 och pluggat en himla massa grammatik. Till och med på den två timmar långa håltimmen kunde vi inte hålla oss borta från äckliga utbyggda nominalfraser, så ni kan ju förstå hur hjärnan kändes när jag äntligen landade hemma... i det 18 kvm stora (?) studenrummet. Kvavt var det också etersom den enda luft Benny fått under dagen var när han öppnade dörren åt mig, dvs max tio sekunder. Men ett kvavt rum är ju alltid mysigt... Har jag sagt att jag vill flytta till större?

Stycke nummer tre. Jag funderar på att klippa mig, igen. Den här gången ska det synas också. Klippa kort-are vore inte fel. Inte så där kort som jag hade förut för några år sen, utan snyggt kort. Mamma skulle bli glad, hon vill att jag ska ha kort ;) Och det vore så skönt att vakna på morgnarna utan världens kalufs. Hittade någon (snygg?) bild från när jag hade kort hår. Varnar känsliga tittare ;)

Jag och Helga 2004.
Så kort igen eller inte? Det är frågan. Fast som sagt, inte som på den bilden. Hittade nån bild på google som vore rätt snyggt. (Och så hittar man ju en hel del konstigt också). Help me! Bild 1 eller 2 ?


1. Snyggt!
2. Det med!
Kanske inte riktigt min typ av frisyr?

~*Milla*~

1 kommentar:

  1. andra bilden tror jag nog mer på fast lite längre, typ till axlarna - som jag sagt så länge ;)

    SvaraRadera