söndag 15 april 2012

Vill ha dessa byxor!

Dagens andra inlägg men det gör väl detsamma. Kände för att uppdatera lite, och visa mamma vad duktig jag är som sitter här och pluggar. Grammatik är intressant och faktiskt lite kul också. Problemet är att det är så himla mycket att lära in, småsaker i mindre saker som bildar större saker. Det är svårt att veta hur jag ska plugga på bästa sätt. Just nu sitter jag och tittar lite övergripligt, tittar igenom anteckningar och skumläser lite i kurslitteraturen, men det känns ändå väldigt rörigt... Man borde kanske börja från steg ett; ljudsystemet? Och sen gå ett steg längre varje gång... Ljud - ord - fras - sats - mening? Om jag tar en del i taget blir det nog lättare att lära sig alla 50 småsaker om varje. Det låter ju i alla fall klokt måste jag säga. Varför har jag ändå svårt att komma igång? Kanske för att det spritter lite i kroppen på mig, och för att jag vill göra någonting skoj. (Fast man skriver ju inte skoj, det är bara ett talesätt. Det har grammatikläraren sagt, roligt eller kul heter det.). Efter tentan på lördag känns som ett bra tillfälle. Dessutom vill jag köpa kläder. Snygga kläder. Har spanat in ett par byxor på h&m länge nu, dom är så sjukt snygga! Men jag vet inte.



På tal om kläder, jag provade mina beiga byxor i morse som jag inte kunnat ha tidigare. Köpte dem någon gång i slutet av januari tror jag, orkade inte prova i affären (hatar Stockholms provhyttköer!) så jag köpte dem och provade när jag kom hem... Dom satt bra i benen och dom kom upp över rumpan, om än något för tight..., men det gick inte att få igen dem - dragkedjan gick inte hela vägen och knappen gick inte att stänga. Det fungerade nääästan när jag låg raklång i sängen, men jag tror inte att det hade varit så bekvämt att gå omkring i dem då. Så sen dess har dem bara legat i botten av garderoben. Till i morse då jag som sagt provade dem igen. Och... DOM GICK ATT STÄNGA! Snacka om lycka! Så jag känner för att leta efter snygga tröjor och linnen som jag kan ha till byxorna, på GinaTricot kan man alltid hitta något snyggt (det jobbiga är att köa till provhytterna). Om det går bra på tentan på lördag ska jag tillåta mig att se om jag hittar något. De svarta byxorna lockar fortfarande...



Nu är det Fråga Olle - dokumentären på 5an så nu kan jag inte skriva mer ;) Det är himla intressant det, blandat med lite konstigheter och sjuka saker. Underhållande med andra ord.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar