onsdag 18 april 2012

JAG SPRANG!

Bland de första tankarna jag hade när jag vaknade i morse var att jag skulle träna idag, eftersom det inte blev av igår. Men så sov jag lite längre än planerat, och så blev det lunch, och så blev det plugg, och så blev det slösurf, och så blev det mer plugg och så blev det middag. Till slut, när maten smält ett tag, kände jag att det var dags för träning. Klockan var då 20.40 och jag sa till Benny att han inte skulle starta något spel då för jag ville vara nere i gymmet klockan 21.00 (får inte träna längre än till 22.00). Blev det så? Nej, klockan blev 21.01, och DÅ slog det mig - under tiden han.. spelade - att man inte kommer in i gymmet efter klockan 21.00. Och då fick jag snabbt besök av min käre vän Ms. Irritation... Inte undra på att jag aldrig tränar när jag skjuter upp det hela tiden. Jag skulle ha tränat i morse direkt när jag vaknade, tänkt vad bra allt hade varit då. :)
Men jag ska inte klaga allt för mycket över det, för tack vare Irritationen tog jag på mig träningskläderna och gick ut i stället. Klockan var då nästan 22 och det var mysigt mörkt ute, och nästan inga människor. Det bästa med Körsbärsvägen, där vi bor, är att det är backigt och det finns många trappor - som jag utnyttjade. Ska inte överdriva och säga att jag sprang som bara den, men hjärtat slog snabbbbare än vanligt, benen blev tunga och in-ear-hörlurarna jag hade i öronen ploppade ständigt ut av allt guppande upp och ner. Och jag blev varm. Så man kan se det som en uppvärmning till magträningen jag gjorde sen när jag kom in. Jobbigt var det, och det kändes bra att jag tog mig i kragen och invigde utspringet. Nu måste jag lova mig själv att det blir fler gånger :) Skönt att pausa plugget med träning också, blir lätt att man känner sig för stillasittandes annars.

Två plagg beställdes från Bonprix förut. Finns en himla massa snygga klänningar där som jag och syster ofta tittar på. Kanske blir nästa gång.. 10% rabatt blev det vilket inte var helt fel. Nu är kanske 10 % inte så mycket, men det är i alla fall någonting. Tänk vad mycket man kan få för 25 kr liksom. Dock kostar frakten 49 spänn, varför varför? Det tar alltid emot att skicka efter saker när man vet att den där frakten alltid ska komma och förstöra. Men men, de här två blev det i alla fall.

Den första är av lite längre modell  och formen vid axlarna är så där bra som jag brukar vilja ha.
Den andra är, som min syster kallar det, ett fladdermuslinne.. eller sa hon bara fladder? Aja,
den svarta beställdes i alla fall, tog bilden till höger för att visa typ hur den ser ut på.
Skönt och fladdrigt under armarna om inte annat, perfekt en varm sommardag :P
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och läsa innan det är dags att dreggla i kudden (eller i min panna som Benny så mysigt gjorde häromdagen). Vet dock inte om jag ska läsa deckaren eller grammatik... det återstår att se ;) Godnatt!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar