onsdag 18 april 2012

Flitiga människor förtjänar goda saker

Efter sådär tjugo försök att beställa smycken från jfr.se lyckades jag till slut. Problemet låg inte på deras sida utan på mig och mitt minne - hade på något vis glömt lösenordet till "säker kortbetalning" trots att jag använt det en hel del gånger tidigare. Så lösenordet spärrades och jag fick fixa nytt. Men i stället för säker kortbetalning ändrade jag koden på mitt BankID, vilket inte underlättade min betalning.. Hur som helst, det funkade till sist. Dock fanns inte halsbandet kvar som jag ville ha, men hittade ett annat fint halsband i stället, och två par örhängen. 30 % rabatt på allt har dom nu, men inte "hemlighet"- grejen som dom hade igår. 30 % rabatt var bättre.

Det är inte allt som dagen har erbjudit. Jag har faktiskt varit flitigare med plugget idag mot de andra dagarna. Tentan närmar sig så det finns inte så många andra val än att plugga. Satt tre timmar i streck tidigare idag, tog en paus bestående av städning (dvs undanplockning av skitsaker som låg överallt i rummet, dammsugning, minidammtorkning i badrummet, diskning och vikning av kläderna som så skrynkligt låg på golvet). Nu är rummet visserligen bara på 18 kvm, så det är inte så himla mycket att städa, men skillnad blev det i alla fall - nu är det rent.

Benny kom hem 18.30 från skolan, och när han såg hur duktig jag varit ville han bjuda på kebab. Fast det kan ha varit jag som gav hinten (sa "nu går vi och köper kebab!" så fort han kom in genom dörren) men han bestämde sig för att bjuda (a). En del har det bra ;) Gott var det också, åt på ett stället jag inte hade ätit på förut och jag tror att jag har en ny kebabfavorit i Stockholm. :)))))))))))))

Nu vill jag ha glass, och har varit sugen på choklad hela dagen. Center ekar i mitt huvud, mmm.
"Okey I have PMS.. and a GPS which means; I am a bitch and I will find you!!" Det kan förklara mitt humör idag.. och igår... hmm. Juste, glass!
~*Milla*~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar