söndag 1 april 2012

"Känslan när"

"Känslan när", "känslan när", "känslan när"... om jag skulle skriva som 75 % av alla andra gör så skulle min facebookvägg vara fylld med "känslan när"- kommentarer, med tanke på hur mycket känslor som flyger omkring inom mig hela dagarna. Glädje, sorg, irritation, förvåning, upprördhet, glömska, förvirring... och det är bara en del av dem alla! Det är hemskt vad mycket man kan känna på en och samma dag egentligen. Nu kanske det mest lät som negativa känslor, men så är det ju inte. Fast NÄR det är negativa saker så önskar jag att jag hade en vägg att skrika på. Eller nej, en boxningssäck! Att slå på då förstås, inte skrika på. Dom är ju superbra! Fy vad mycket aggressioner man kan få ur sig av att slå och sparka på en sådan. Hjälper det mot irritation också? Det borde det väl? Fast det känns som att irritationer sitter kvar längre än ilska på något vis. Min ilska kan försvinna fort, men irritationer återkommer nästan alltid. Så man kanske kan slå bort irritarioner för stunden, och när man känner att den är på väg tillbaka får man ta på sig boxningshandskarna igen och börja "slåss".
Men orka vara irriterad, vad gör det för nytta? Jag ska inte vara irriterad mer. Jag ska ta allt som det kommer, aggera utefter det och sen se vad som händer. Man kan väl inte styra över allting, och inte ha allt planerat för sig heller. Så jag ska sluta med det, försöka i alla fall, och låta "ödet" avgöra. För det är väl bäst egentligen, att ta allt som det kommer? :)

Förresten var vi på bio igår, mamma, Kevin och jag. Vi såg Mästerkatten. Det märktes att den rekomenderade åldern var från 7 år... hehe. Men en söt film i alla fall.
Efter bion köpte vi med oss mat från Spicy Hoooot, så himla supergott det är!
Efter det spelade vi kort - jag vann! och resten av kvällen spenderades framför tv:n - final i Gladiatorerna, och så gick det nån komedi på 5:an efter det. Alltid lika mysigt att komma hem :) <3

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar