måndag 2 april 2012

Jag ska bli precis som hon!

IDAG BAKADE VI PAJ! Äppel- och hallonpaj. Eller sån där med smuldeg, vilket är minst lika gott. Och vaniljsås till såklart! Dessutom är Benny här, och jag är jätteglad! Har bara varit utan honom sen i fredags men har saknat honom något extremt. Ni skulle ha känt det jag kände när jag såg honom kliva in genom ytterdörren, nyklippt och så himla fin! Jag förstår varför jag saknar honom så mycket när han är borta (a).

Äppel- och hallonsmulpaj

Idag kände jag dessutom hur länge sen det är jag tränade kondition, och hur snart jag måste börja träna igen! Följde nämligen med mamma upp i skogen där hon har spenderat en himla massa dagar med att såga ner träd, kvista dem och dela upp dem i lyft-vänlig storlek. Nu när allt det är klart är det dags att bära/släpa alla träd (och det är en hel del vill jag lova!) från skogen till tomten där de ska ligga och torka innan man kan såga och klyva dem. Så det är en jäkligt lång process innan man kan elda med dem. Och jag måste klaga på hur tungt det var! Jag var inte ens hälften så bra som mamma, vilket är lite pinsamt med tanke på att hon ändå är +30 år äldre än mig. Jag skäms. Fast ändå är jag stolt. Stolt över att hon orkar med allt; minst 60 min promenad med hundarna varje morgon, träning på friskis 3 gånger i veckan, allt annat som fixas hemma PLUS trädfällning. Och allt som händer runt omkring detta får man inte glömma. Inte så konstigt att hon går och lägger sig tidigt på kvällarna. Trots motgångar kämpar hon på, alltid med en glad och positiv inställning. Jag beundrar henne, finns ingen starkare. Och jag är glad. Varför är jag glad? Jo, för när jag blir stor, då ska jag bli precis som hon! :) <3

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar