lördag 24 november 2012

Ångrar inte lärarvalet!

Ojojoj, vilket uppehåll jag haft från bloggen. Anledningen är denna: Jag har haft praktik i tre veckor och har under tiden haft uppgifter att göra. Uppgifterna har skrivits in i min VFU:portfölj. En uppgift var bl.a. att skriva loggbok, vilket jag har sett lite som min dagbok/blogg dessa veckor, hade varit jobbgt att skriva både där och här. Portföljen är till för att mina lärare ska se att jag gör mina uppgifter och se att jag uppfyller målen, kanske inte så kul för andra att läsa? :P

De tre VFU:veckorna har i.a.f. varit helt underbart roliga! Skolan är superbra, mina handledare och resten av arbetslaget är urmysiga, för att inte tala om eleverna. 30 söta 4:or fick jag vara hos i tre veckor, önskar att perioden varat längre. Våren 2014 kommer jag tillbaka, men då går de sista terminen i 5:an. Hoppas de kommer komma ihåg mig ;) Jag tror att jag gjorde ett bra intryck hos alla i alla fall, sista dagen lät jag dem skriva ner lite vad de tyckte om mig som person och som lärare. Fick verkligen jättesöta små brev! Visar några här så småningom, måste scanna in dem i datorn först :)

Fick några kommentarer som några tyckte att jag ska tänka på nästa gång, bl.a. att jag kan vara lite mer sträng, "lite lite strängare men inte mycket" skrev en elev. En annan elev tyckte att jag var "snäll men du skriver lite snett", varar det sista ordet skrev han snett uppåt - precis som jag gör när jag skriver på tavlan. Haha! Sen var det väldigt många som tyckte att jag alltid skulle vara deras klass, och att jag är "världens bästa fröken" vilket värmer att höra :) Ser fram emot nästa VFU, och då ska jag verkligen försöka skriva rakt ;)

De sista orden för detta blogginlägg: jag ångrar INTE att jag valt att bli lärare! Verkligen inte. Tror det är bland de bästa valen jag gjort. Höjdpunkterna är att få komma ut på VFU och träffa alla elever och känna att dom lär sig av det man undervisar. Snart har ett år gått, bara 3 år kvar tills jag får ha "VFU" hela tiden. ;)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar