måndag 5 november 2012

Praktik, FriendsArena, SvenskaLandslaget

Det har varit en lång måndag och jag är hur trött som helst! Höll på att somna sittandes för en stund sen men jag lyckades hålla mig vaken :P

Praktiken började idag, 8.15 var jag på skolan. Gick upp jäättetidigt med andra ord, inte konstigt att jag är trött.. Men det har i alla fall varit en rolig dag och en bra start på VFU:n, nämligen på Friends Arena. Den invigdes nu i helgen så den är nästan helt nyöppnad! Skitstort, plats för 60 000 personer och oklädningsrummen sen... Jättefina och sjukt lyxiga! I några av rummen fanns det ett antal bubbelbad (för fotbollsspelarna sa guiden) och några med iskallt vatten. Jag fick anstränga mig väldigt mycket för att inte verka mer nyfikna än barnen (60 elever årskurs 4), hihi. Vi fick dessutom äran att gå in i det omklädningsrum som tillhör Svenska Landslaget, hur coolt är inte det!? Det tyckte både jag, eleverna och mina två handledare ;)

Eleverna - både 4or, 5or och 6or - var jätteduktiga på att träna inför luciakonserten i december. Så i år känner jag att det är dags för ett riktigt luciafirande! Verkar bli en ordentlig show med massa rekvisita så det blir nog riktigt häftigt skulle jag tro. :)

Nu ska jag plugga lite och sen laga mat nån gång :) Väntar på att min Benny ska komma hem så jag får krama och pussa på honom också ^_^ hihi.

Extremt suddig, men helheten syns ju i alla fall

4:orna inför lucia

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar