tisdag 4 februari 2014

Sesan till Prag, del 1

Ja det blir inte så täta blogginlägg nu för tiden. Men det är ju bra för då har jag massor att skriva om när jag väl skriver, isn't that riight Linnéa? ;)

Först måste jag ju berätta om vår lilla resa till Tjeckien, Prag, eller åtminstone början på vår tripp (resten kommer sen). Vill egentligen inte ens berätta om hur flygdagen började, fy vad jobbigt det var...! Jag trodde till 90% att jag skulle missa flyget. Hade inget t-banekort så jag promenerade med min resväska från tekniska högskolan till t-centralen, omkring 30 minuter tar det väl. Gick till "ovansidan" för att gå in där men upptäcker när jag kommer fram till dörrarna att de är låsta... Alla dörrar är låsta! (Hade btw Benny i telefonen). Klockan var ganska mycket så jag började bli lite stressad, men gick ner till huvudentrén och tänkte att den borde vara öppen. Folk jobbar ju tidigt (klockan var 04.25) och alla t-banor och pendeltåg går ju inifrån t-centralen. Meen självklart var huvudentrén också låst, och jag hade ingen aning om hur jag skulle ta mig in till pendeltågen... Sååå jag fick panik. Benny i örat försökte lugna mig men det var ju jävligt lätt när man betalat för en flygresa som man tror att man kommer missa. I panikens stund var det inte så lätt att tänka positivt. Trodde jag hittat lösningen en trappa ner med en skylt "Tunnelbana och Pendeltåg" och en pil ner, men antagligen tyckte inte den skylten att jag panikat tillräckligt för de dörrarna var såklart också låsta. Det fanns ingen väg in. Inte en enda! Grät en skvätt, var arg, stressad och svettig. Det var mörkt och endast två människor syntes till och även de ville komma in i byggnaden. Benny (my hero) ringde Linnéa (my hero no.2) som kom med bussen precis där jag stod, lugnade mig lite och så gick vi in - SAMMA VÄG SOM JAG PROVAT 2 MINUTER INNAN! Jag var för tidig. Den kan ju inte ha öppnat förrän 04.30, vilket är helt idiotiskt om man frågar mig. Blä på den morgonen.
Vi hann vilket som med både pendeltåg och flyg, både jag, Linnéa och Therese. Resan hade börjat. Fortsättning följer, mwehehe





~*Milla*~  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar