fredag 14 februari 2014

Gav "ge-bort"-lotten till mig själv

Någonstans sitter ett litet troll och tänker på mig idag. Haft en dålig morgon då jag vaknade med världens halsont och konstig näsa. Dessutom skulle jag montera upp en liten ljuslist över tv:n men inte ens det ville gå.. Det kändes stökigt i vardagasrummet, det luktade illa i köket och det jag skulle köpa på Ikea igår glömdes naturligtvis bort... Kroppen är inte på min sida hellet utan beter sig lite som den vill och så skulle ni se mitt hår... Ja, en halvdum morgon har det varit helt enkelt. Men kom på att jag hade en skraplott i mobilickan, en sån där "Glädjelott" som de så fint heter. Det enda som fattades var väl att jag skulle skrapa fram tre rutor där det står att jag är skyldig dom pengar, hade varot pricken över i:et idag ;) Men så blev det inte, nej! En vinst på plussidan skrapade jag fram och lyckan var gjord. Känner mig något gladare, plus att disken är diskad, ljuslisten kom på plats och allt det stökiga i vardagsrummet ligger i en och samma hög - mycket bättre.

Nu ska jag sträcka lite på mig och sätta igång med bakningen. Vaniljhjärtan passar väl bra idag? Synd att jag inte får äta dem själv, men Benny blir nog glad. ;)



~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar