tisdag 17 januari 2012

Det känns sjukt bra!

Andra dagen på SU avklarad! Eller egentligen första riktiga skoldagen, igår var det mest sitta-still-och-lyssna-på-massa-informationsdag. Idag hade vi både seminarium (lektion skulle jag kalla det) på förmiddagen och en föreläsning på eftermiddagen. Kan säga att första dagen har kännts superbra!!!

Första kursen är en mattekurs, och än så länge gillar jag faktiskt allt (förutom priset på studentlitteraturen...). Matte har inte varit min starka sida de senaste åren, men läraren är så himla bra så jag tror att jag kommer ändra min syn på matematik, i alla fall lite, nu på SU. Jag hoppas verkligen det i alla fall. Så läraren i matte är bra, föreläsaren vi hade idag ar också jättebra. Hon fick två timmar att gå väldigt fort, hade en bra röst att lyssna på, passen var inte så långa (rast efter 45 minuter) och det hon sa var verkligen intressant. STORT PLUS! Har stora förväntningar på kommnde föreläsare ;P

Sen så har jag ingenting emot salarna, än, och jag hittar faktiskt förvånansvärt bra- i alla fall till ställen jag varit på en gång (brukar annars få kolla kartan minst 10 gånger innan för att komma ihåg). Caféer överallt, pressbyrån på skolan, nära till t-banan, nära från t-banan hem och jaa, det är så bra helt enkelt! Tillägger att jag inte haft några som helst problem med t-banan heller än så länge. Har insett att det inte alls är så svårt, det finns i princip två stycken att välja: höger eller vänster. Så himla smidigt att bara kliva på t-banan, som för övrigt går var 4:e/5:e minut, och gå av vid universitetet. ME LIKE!

Klassen verkar också väldigt bra, så det får också ett STORT PLUS! Hoppas verkligen att detta är rätt, det Känns i alla fall rätt. 4 år? Kommer gå som en dans på rosor ;)

Nu är jag vääldigt hungrig, vilket betyder M-A-T! Ska hämta min pojkvän (som sitter 2-3 meter framför mig) och gå och laga mat. Kött och pommes/ris - jag är glad!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar