onsdag 18 januari 2012

Kapsyler, tärningar och tändstickor på universitetsnivå

Ännu en skoldag har passerat, och nu är jag ledig fram till måndag morgon. För första gången på väldigt länge känner jag mig välförtjänt av ledigheten. Tror det beror på att jag faktiskt har orkat upp tidigt på morgnarna trots min dåliga dygnsrytm, och att jag är mycket mer aktiv på lektionerna nu. Jag känner att jag är delaktig, läraren pratar om saker jag faktiskt förstår mig på - till skillnad från en del tidigare föreläsare och lärare... Plus att lektionerna är roligare än förut då vi bara satt och lyssnade 1½ timme, antecknade och ägnade våra korta raster åt små grupparbeten som sedan lite kort redovisades efter ytterligare 30 minuters stillasittandes föreläsning. Ganska enformigt. Nu kan jag inte säga så mycket om min utbildning ÄN, men första kursen innehåller i alla fall redan mer än vad jag beskrev ovan. Igår höll vi till exempel på med tärningar och tändstickor, plus att vi fick skriva våra namn med färgpennor!!! Idag höll vi på med kapsyler och att dela ett A4 i åttondelar. Oseriöst kan man ju tycka, men kopplar man ihop det vi gör med vad läraren säger så får man en klarare bild i huvudet. Så jag fortsätter att vara glad! Fast det kanske jag inte borde skriva så mycket, för saker har ju en förmåga att bli tvärtom om man nämner det för mycket... Snart kanske det dyker upp hatinlägg i stället, men vi får hoppas att så blir inte fallet ;)

14.28 är klockan, och Benny slutar inte förrän kl 17.00 :( Kanske ska söka upp läroplanen för årskurs 4-6 och läsa den - det kommer ju faktiskt på tentan (ja, jag ska faktiskt ha en tenta!! Väldigt länge sen sist, hade 1 på 1½ år förut) i februari. Heja mig!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar