tisdag 21 februari 2012

Brun eller blond?

Nu är det så här:

För ett tag sedan färgade jag mitt hår till "golden brown" och blev supernöjd. Gick från typ askblond till det. Kände mig blek, men samtidigt var jag väldigt nöjd med den mörkare färgen.
För ett par veckor sen tittade jag mig i spegeln medan solen sken in genom fönstret bakom mig, och gav mig en annan syn på min hårfärg: på gränsen till orange!?! Det är visserligen bara i vissa ljus, men nu när det snart börjar bli vår lär ju det bli mer av ljuset också tänker jag. Därför letade jag lite efter en lite mörkare färg, nån mer "brown" utan "golden". Alltså inget som kan se orange ut, utan en normal färg. Och jag hittade en! Den skulle vara jättefin. MEN...

...Då kom jag på att det trots allt snart är vår och efter det sommar (!). Vore det då inte bättre att göra nån slags avfärgning av det jag har nu, och sen göra håret ännu ljusare än vad det var innan, alltså mot det blonda hållet? Det vore kanske inte så dumt. Då kanske jag slipper se så blek ut också, hihi. Faktiskt så sa en frisör till mig en gång, att jag skulle passa "SÅ HIMLA BRA I BLONT ALLTSÅÅÅ! HELT BLONT, JÄTTEBLONT!". Frisören var transexuell (en man som var kvinna), därav det höga tonfallet (som jag bara antar att man förstår av mina stora bokstäver...).

, borde jag färga "brown" så jag slipper skymta det orangea, eller på nåt sätt avfärga och blondera?

~*Milla*~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar