onsdag 29 februari 2012

Den spännande bussfärden

En spännande bussfärd blev det idag. Blev lite stressigt att komma i tid till bussen, och när jag väl satt mig ner kände jag hur värmen spred sig i hela kroppen. Solen kombinerat med de snabba stegen gjorde allting dubbelt så varmt. Men jag klagar inte, tvärtom! Just nu spelar det ingen roll hur varm jag blir för jag är glad att det är varmt över huvud taget. Saknar våren och värmen, och nu känns det som att den är här!

På bussen i alla fall. Snett framför mig sitter en gubbe. I början av resan sov han men för en stund sen måste han ha vaknat. Hörde nåt knaka.. eller hur beskriver man ljudet från pringles-chips som mosas i munnen? haha. Det var i alla fall väldigt ljudligt. Jag såg att han störde sig lite på det starka solljuset som sken in genom rutan (på min sida) rakt på honom. Så jag- snäll som man är- sträckte mig fram och drog för fönstret så att han fick skugga, han är trots allt ganska gammal. Han log och tackade. Strax efter vänder han sig och räcker pringlesburken till mig. Jag som inte äter chips detta år sa "tack, men nej tack", varpå han viftade med burken igen och nickade åt mig att ta. Fick förklara, igen, att jag inte äter, men att det var snällt att han bjöd. Så han satte sig till rätta igen, trodde jag. Bara någon minut senare vänder han sig igen och räcker över ett rött äpple till mig, Haha! Snäll gubbe, men jag tackade nej till äpplet också. En bild av Snövit dök upp i mitt huvud, och jag kunde inte tacka ja till det fina röda äpplet. Men snäll var han, haha!

Snart framme nu. Äntligen ut i solen igen! ...i typ 10 minuter, sen är det träning som gäller. Go go go!

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar