fredag 2 mars 2012

Alla puzzelbitar på plats

Idag var jag inte med om någon trevlig gubbe som bjöd på chips och röda äpplen, men det har hänt en hel del andra grejer som inte brukar hända så ofta. Bland annat vaknade jag upp i en säng jag inte brukar sofa så ofta i, i ett rum som inte är mitt. Tur att jag har en sån snäll lillebror som lånar ut rummet till mig när jag kommer på besök :) Hade dessutom en varm och mysig varelse bredvid mig när jag vaknade, inte Benny alltså!

När solen tittade fram begav sig mamma och jag iväg på en promenad med hundarna. Det var riktigt skönt att komma ut i den lantliga luften igen, och solen var underbar! Passade på att ta med mig min kamera ut och fick en del bra bilder tror jag. Har dock inte hunnit lägga in dem på datorn än, så får visa dem en annan dag. Föreställ er riktigt snygga bilder i alla fall, hähä.

Strax därefter tog jag bussen till stan- gratis (så himla bra att man kan låtsas vara skolungdom utan misstankar..). "Skor" och "väska" var mina mål. Uppnådde inget av dem. Sadface. Antar att jag får fortsätta leta. Tänker inte gå omkring i de varma skorna jag har nu i alla fall, måste-hitta-bättre-skor-som-dessutom-är-snygga! Promenerade från stan till en vän (hela 5 minuters promenad!) efter skor-och väsk-besvikelsen och fick då ytterligare en chans till att fånga några fina bilder. Solnedgång vid ån, det är fina grejer det.


Bilden är tagen med nåt fint program på mobilen.


Bilden är tagen med nåt fint program på mobilen.
Men dagen slutade inte där. 19.30 var jag hemma igen. Fick då order av min lillebror att jag skulle baka åt honom! O.o Jag antog att jag inte hade något val, så jag satte igång med bakningen, vid ca. 21.20. Tjugo i tio kom Kevin ner och hjälpte till (han kände sig väl tvingad så att han skulle kunna säga i skolan att det är han som bakat kakorna). Ja, för jag valde att baka små söta kakor i form av puzzelbitar. Hade inga problem med degen, men när det kom till att göra alla puzzelbitar önskade jag att jag gjort muffins i stället... Kakorna tog sån himla lång tid. Klockan tio var Kevin tvungen att gå och lägga sig (han hjälpte alltså till i tjugo min), och helt klar blev jag klockan 1... Han borde tacka mig för att jag sliter så mycket för hans skull. Hehe. Vet dock inte hur nöjd jag blev med kakorna, dom blev så klart inte som jag tänkt mig. Men färgglada iaf.


Det som är på är vit choklad... i olika färger ;)
 Detta blev ett jätteinlägg O.o Så jag avrundar nu, med att säga att samtidigt som det var skönt att sova för dig själv i en ganska stor säng i natt, så saknar jag att ha min mysiga pojkvän bredvid mig :( Ligger nog hellre trångt med honom i en mindre säng, än utan honom i en större ^_^ <3 Men några nätter kan jag nog klara av, även om saknaden är stor! :*

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar