torsdag 2 februari 2012

Goda ting har alltid (nästan) något tungt i bakfickan

Jag kom på att det var ett tag sen jag skrev, har varit så mycket annat som pågått så jag har vare sig tänkt på det eller haft tid. Kanske inte haft någon lust heller. För tid har jag egentligen haft, men jag har lagt den tiden på att nöta Paradise Hotel Norge på tv6play. Det började med att jag ville ha nåt tidsfördriv bara (som om jag inte har tillräckligt många litteraturböcker att fördriva tiden med...), och sen blev jag helt fast. Jag är helt inne i vad som händer, vem som väljer vem, vem som får uppdrag och vad dem går ut på. Och just nu är det "helt sykt spennende" ! Haha. Blir nog ett par avsnitt idag med - måste ju komma ikapp. 


Fortfarande supernöjd med utbildningen! Var som jag tidigare nämnt, osäker på vad jag skulle tycka om första kursen (matte), men den är helt okej, faktiskt riktigt intressant och rolig. Det kanske beror på att det inte är gymnasiematte (tackar Gud för det!) utan på en mycket lägre nivå. Fast nu är det i och för sig inte själva matten vi ska lära oss, utan nu är ju utmaningen att vi ska få en sån förståelse för det vi gör att vi sedan kan förkalra för våra små elever, klass 4-6. Det är svårare än vad man kan tro.

Roliga kurser innebär mycket läsning! Måste läsa varje dag. Fast det är intressant och jag hänger med på det jag läser, så jag har faktiskt ingenting emot det. Jag är till och med så duktig att jag har börjat markera lite smått i böckerna (!), skriver ner det jag tycker är extra vitkigt att komma ihåg och tar mig tid till allt. Har till och med redan börjat på en uppgift som ska in om en vecka, om en hel vecka! Det är inte likt mig, funderar själv på om jag är frisk eller inte. Jag hoppas verklilgen att det här inte bara pågår en kort period. Jag ska hålla mitt nyårslöfte! :)

Hatar btw tidiga morgnar! Hade föreläsning 8.30-10.00 så var uppe 7.30. Är hemma nu och trött i ögonen, även om jag sov nästan 7 timmar i natt. Kanske slumrar till lite nu (a). 


~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar