lördag 25 februari 2012

Plugg & kebab- lördag

Lördag. Lördag.. Lööördaaag. En lördag som har bestått av tentaplugg, eller vad man nu kan kalla det. Har jobbat med "matteboken" som man får ha med sig på tentan, det räknas väl som tentplugg? Första tentan på utbildningen, och jag är ganska lugn ändå. Kan ju bero på att man får ha med sig den där matteboken och slå i om man nu skulle behöva det. Mycket känns logiskt. Det är en mattetenta om man inte förstod det. Ingen hemsk matte på gymnasienivå eftersom det är mellanstadielärare jag ska bli. Det gäller snarare att kunna förklara hur eleverna har räknat, vad de gör för fel och liknande grejer. Tror jag, och hoppas. Men bara för att jag är så lugn så kommer väl provet vara värre än jag tror -_-´ Kanske dags att ta till paniken, då kanske provet blir enklare på tisdag? ... naej, jag kör som jag har gjort, hur illa kan det bli? Dessutom är datum för omtentan redan utsatt, så vad har jag att oroa mig för..? haha.

Lite lördag har det varit - tog min pojkvän i handen och gick och köpte kebab. Blev kebabpizza och kebakrulle som vi delade på, inte kebabtallrik som alla andra gånger. Men det spelar ingen roll var vi äter här i Stockholm, inget slår kebaben hemma i Eskilstuna - Kebabhuset <3

Har tittat på Gladiatorerna som vanligt, och det var så najs att se hur en av utmanarna totalt krossade alla gladiatorer! Fy fan vad grym han var :D Men hans 120 kg var inte riktigt på hans sida i hinderbanan så den slimmade råttan vann i stället. Synd, men det var ändå det bästa avsnittet i Gladiatorerna, som jag har sett. :)

Måste bara berömma mig själv lite innan jag fortsätter plugga. Jag har inte varit så inne i skolan (pluggat som jag ska, läst det jag ska ha gjort och gått på ALLA lektioner!)  på jag vet inte hur länge. Känns riktigt bra! Duktiga mig^_^
~*Milla*~



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar