söndag 11 mars 2012

Att planera en mattelektion..

..blir kanske inte så svårt som jag trodde. Har haft halva lektionen i huvudet ett tag (den delen där ungarna ska få uppgifter att jobba med), i alla fall fall på ett ungefär. Det jag trodde skule bli svårt var att förklara vad bråk är. Men tack vare vår superbraiga litteratur (tack Madeleine Löwing - Grundläggande aritmetik) har jag hittat sätt som förklara det väldigt bra och kommer nog använda mig av det. För hoppningsvis, eller förmodligen, kan eleverna redan det jag ska gå igenom hyfsat bra med tanke på att de nyligen gått igenom det. Men för mig känns det bättre att de har en liten förkunskap (a) Då behöver jag inte känna mig fullt så nervös ;). Men ja, planeringen fortsätter i morgon föööör jag tror det är dags att sova nu eftersom jag ska upp 06.30 i morgon igen. Börjar ju nästan bli lite van, hehe. Trött är jag också, det är ju också en fin anledning ^_^

Natti!
~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar