fredag 16 mars 2012

Nu börjar min väntan

Första VFU-perioden är över, nästan så man vill gråta en skvätt. Eller riktigt så illa är det kanske inte, men det är trist att sluta nu när man börjar få kontakt med eleverna och allt.. :/ Jag hoppas verkligen att jag kommer tillbaka till samma skola och får samma handledare som jag haft nu, för då har jag tre VFU-perioder till att se fram emot. Nästa period är till hösten vilket betyder att klassen jag följt denna vecka blivit sjuor, och min handledare börjar då ta hand om en ny fyra. Så OM jag kommer tillbaka till samma skola och får samma handledare så lär det vara en fyra jag får följa med. Jag håller mina tummar och börjar min väntan på höstterminens VFU, kurs 2.

Måste även berätta hur bra det kändes när en elev kom fram till mig efter att jag hållt mig lektion i går -sista dagen - och sa att han tyckte att lektionen var jätterolig och att jag var jättebra! Det värmde att han sa det och det gör mig ännu säkrare på mitt val av yrke. En annan tjej sa, innan jag gick hem igår, att jag förklarade så bra för henne i matten att hon nu förstod hur man skulle göra. Också en sak som gör en varm i magen, och det är sådant bra man tar med sig till nästa gång och resten av livet. Så länge jag får någon sådan här elev i mina kommande klasser så kommer jag älska mitt yrke, även om resten av klassen är hur stökiga som helst (gäller verkligen inte den klass jag nu haft!).

Om jag kunde skulle jag skippa skolan och gå direkt ut i det verkliga livet, men riktigt så enkelt är det ju inte. Men snart.. om fyra år.. då kommer jag vara mer redo än någonsin!

Min framtid ;)
~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar