lördag 7 april 2012

Bästa påskägget!

Så var det påskafton i år igen då. Fast den kommer inte se ut som alla andra år med påskmat och sånt, nej vi kör på fläskfile och klyftpotatis i stället. Vilket jag inte är ett dugg ledsen över. Är lite sugen på sill, men det står på morgondagens meny. Nej påsken känns lite mer annorlunda nu mot när man var liten, plus att det är så kallt ute att det inte känns som påsk. Det kanske brukar vara kallt, men vi har i alla fall alltid kunnat leta påskägg utomhus, vilket är för kallt idag. Äggen gömms inne i stället. För ägg är en tradition, spelar egentligen ingen roll vad som finns i det :) Mysigt är det.

Jag fick ett påskägg av mitt hjärta i går :D Han kunde inte hålla sig till idag, så jag gömde mitt ägg till honom och han gömde sitt ägg till mig^_^ Både hittade dom på nolltid, haha. Men, jag tror nog det är det bästa ägget jag har fått! För jag har nämligen gått runt och letat efter garn eller tråd som jag kan göra armband av - som när man var liten - men aldrig hittat nåt bra. Antingen har det varit för stora nystan eller tråkiga färger, så inget köp har blivit av. MEN, jag fick ett gulligt ägg av Benny där det låg - blandat med lite godis - tio stycken små mininystan i olika färger :D Blev superglad! Och bredvid äggen låg en bukett rosor också, som inte fått plats i ägget ;) hihi. Han kan när han vill :D


Tio stycken foliekaniner/kycklingar ;) Väldigt gulliga måste jag säga.
(Alla var dessutom inlindade i både plast- och aluminiumfolie).

Efter att ha pillat upp alla tio kycklingar/kaniner :D Så fina färger!

Så nu ska jag nog fortsätta göra armbandet som jag så fint påbörjade igår. Sen ska vi nog förbereda maten :)

Glad Påsk!
~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar