söndag 15 april 2012

Cykel sökes (låga krav) !

Vad är det med folk som säljer gamla cyklar för 1500 spänn? Och var finns cyklarna till studentvänliga priser undrar jag. Tycker att det borde finnas på blocket.se, men tydligen är det dåligt med det. Jag som är i sånt stort behov av en cykel framförallt nu till våren och sommaren. Jag har inga höga krav, bara den rullar framåt och att den stannar när man vill - helst utan att man får skråmor efteråt, tack. Ja, och att den inte ska vara för liten också, skulle ju se lite roligt ut annars. Nej, en lagom stor cykel med fungerande bromsar - större krav än så har jag inte. Om du känner någon som kanske känner någon som har en sådan cykel, kan du då höra med den personen om han/hon kan tänkas sälja den till en student för en billig peng? Jag kan bjuda på glass! ;)

Från vanlig cykel till motionscykel (fan så bra övergång det blev!). Vi tog oss ner till gymmet idag, äntligen! Jag gillar fortfarande inte hur litet det är, känns trångt när man är 4 pers där nere :( Men det funkar, och jag mådde mycket bättre efter träningen. Värmde upp på träningscykeln i en kvart - där kom den snygga övergången - och sen tränade jag mest mage och rumpa. Lite armar blev det också i väntan på att de andra två personerna skulle bli klara på "min magtränardel". För man kan dela upp gymmet i två delar, tycker jag. Den ena delen är för killar och den andra för tjejer... eller okej, den ena delen är det fria vikter på, och på den andra delen finns pilatesbollar, ribbstol, plats för egna övningar och såna saker. Jag trivs mer på den sidan. Plus att det finns en boxningssäck där också, vilket jag tycker om. Så det är litet men bra ändå, det är trots allt träna man vill göra. Så nu sitter jag här i sängen och känner hur ruman och magen har ansträngt sig fint idag. Ja, det känns kanske inte så jättemycket av att bara sitta här, men så fort jag ska flytta lite på mig så. Heh. Men det är det jag gillar, att det märks att man har tränat. Mera mera!

Det har inte blivit så mycket plugg idag som jag tänkt, men jag kom igång lite i alla fall. I morgon hade jag tänkt sätta igång på riktigt. Kan vara bra med tanke på att det är tenta om en vecka. Tenta på en lördag, varför gör dom så?

Inspirerande bild ;)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar