onsdag 11 april 2012

Fett försvinner inte av sig självt?

Jag är så himla dålig på att ta mig i kragen och göra saker! Allra främst syftar jag på träning. Det är tre månader sen jag flyttade till Sthlm, och alltså tre månader sen jag fick säga Hejdå till Friskis i Eskilstuna. Jag tycker inte om det. När jag hade Friskis gick jag tre gånger i veckan, plus att mamma och jag peppade varandra. Jag blev galen om jag bara tränade två gånger under en vecka. Och nu är det som sagt ett tag sen jag tränade på riktigt, för någon gång då och då räknas inte. Vi har skaffat en nyckel till gymmet här där vi bor, men jag får ändå aldrig för mig att gå ner dit. Det är ju inte alls som friskis... :( Fria vikter, springbandet fungerar fortfarande inte (killen med nycklarna sa att de skulle fixa ett nytt band "om två veckor" för över en månad sen...), en halvtrasig stereo står där plus att ingenting motiverar mig. Jag behöver pass, det är då jag tar ut mig som mest. Funderar fortfarande på om en månads träningskort på SU är värt 450 spänn eller inte. För tillfället känns det som det, för jag känner mig som en lat snorkråka, men jämför jag med 6 månader som kostar 1200 blir det inte så himla värt det längre.

Därför vill jag ut och springa. Hade ju kunnat använda springbandet här i gymmet, om-det-hade-fungerat! Så jag måste ut. Men hur kul är det att springa på Stockholms gator? Jag springer hellre på en mindre väg eller stig i skogen, där inga bilar kör. Fast det slog mig just... att det finns här också intill Bennys skola. Fast jag vet inte hur lång sträckan är, eller var den tar slut (titta, jag hittar ursäkter överallt). Och jag hinner inte springa nu för jag halvligger fortfarande i sängen, plus att Benny kommer hem om 40 min. 13.30 har jag tvätt till 15.00, efter det är jag friii. Då borde jag väl ändå ta mig ut!?


Jag vill så gärna nå mina mål, därför borde min motivation vara högre. Jag vill inte behöva må dåligt över min vikt, därför borde min motivation vara högre. Jag vill inte sitta inne i detta rum 24/7 så länge jag inte är i skolan, därför borde min motivation vara högre. Jag hade dessutom gått ner två av de fem kilon jag vill få bort, DET om något borde höja min motivation. Men jag är ju så j*vla lat. Men fettet försvinner inte av sig själv.

Avslöjar till sist, innan jag kilar, att jag använder ordet "springa" för det låter så myckt bättre än "jogga". ;)

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar