lördag 28 april 2012

Det jobbigaste med att vara ledig en fredag...

...är när man ska ta en tidig buss till Eskilstuna -_-´ I morse med andra ord. Som vanligt ringde klockan en och två gånger, och ändå låg jag kvar ännu längre innan jag gick upp. Huvudsaken var att jag hann till bussen i tid :)
Jag läser inte tidningen så ofta som jag skulle behöva göra, men jag har kommit fram till att om jag åker buss varje dag skulle jag läsa tidningen mycket oftare. Undra om det är värt det? ... eller så måste jag bara säga till mig själv att läsa den, det går ju att läsa på internet i dagens samhälle så varför skulle det vara några problem? Nej, precis. Dock trodde jag att jag skulle somna direkt när jag klev på bussen, men det dröjde länge innan jag nickade till, typ 15 minuter innan jag skulle gå av. Timeingen är ju bra.

Eftersom jag snart ska sova så sammanfattar jag resten av dagen snabbt. Väl framme i E-tuna klippte jag mig koooort! Jag blev nöjd, och det blev mamma med ;)
Åkte och köpte 10 liter glass innan vi åkte hem (nej, vi ska inte ha kalas) och tog då en promenad med vovvarna. Stackars Zita är sjuk :( Inte fullt så pigg som hon brukar, dålig i magen och förmodligen feber - hon låg och flåsade hela kvällen och drack mycket vatten.
Åt smaskig mat - potatisgratäng, fläskfilé, tzatziki och en färgglad, god sallad och efterrätt efter dett (en del av de 10 litrar vi köpte tidigare).
Sedan hade vi tv-mys till let´s dance, chips och lite choklad. En riktigt lugn och bra fredag med andra ord.

Kan trycka in en del skratt här och där under dagen också - det blir lätt så med en knasig familj som denna! Det tycker jag om.

Nu ska jag göra mig i ordning och sen sova. Upp tidigt i morgon för kl 10.15 är det Afro som gäller. Längtat så!

Var är allt håååår!? Hihi

Godnatt.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar