söndag 29 april 2012

Hugga ved och somna vid poolen

Det är knappt att jag orkar skriva just nu, men jag vill så jag ska!

Igår var jag på friskis och dansade Afro med mamma och Veronica. Ja, och alla andra där förstås. Det var helt underbart! Har saknat afron och rörelserna.Tog ut mig lite extra dels för att det var länge sen jag tränade på det där sättet, och dels för att det var så himla kul! Mamma och jag satte oss en stund i bastun efteråt, vilket också var länge sen och hur skönt som helst! Satt och pratade med en gotlänning och hennes vän ett tag innan vi gick ut, duschade och begav oss sedan till Västerås. Hade tipsat om New Yorker och sagt att det fanns i Västerås, så vi passade på att svänga dit när vi ändå skulle till Ikea. Jag var duktig som höll mig från att köpa något där på new yorker, även om jag hittade nya snygga saker denna gång. Måste hålla lite på pengarna^_^ På Ikea blev det en korv och en glass. Det är väl lite konstigt att det man tänker på i första hand - i alla fall vi i min familj - är maten och fikat i slutet. 
Kvällen igår var lugn. Åt god mat och tittade på tv med mamma och Carina som var här och sällskapade oss.

Afron kändes även när jag vaknade i morse, främst i rygg och mage. Underbart! Vaknade dock av att jag hörde Kevin säga att Molly rymt... men det tog inte allt för lång tid innan grannen kom med henne i koppel - snälla grannar är bra att ha :)
Sen har min dag bara bestått av vedhuggning, vilket jag inte klagar över. Bara lite, för jag fick några dumma stockar på fötterna :( Men annars var det kul , jag är inte världens bästa på att hugga ved, men dom blev mindre i alla fall. Bäst av allt var nog att jag stog i solen hela tiden, så jag hoppas på att få lite färg i ansiktet :)

Efter ett par timmars slit - och med en glasspaus där emellan - la jag mig på solstolen vid poolen... och somnade. Dels av trötthet och dels för att solen värmde så skönt. En timme sov jag tror jag, så om jag inte får färg i ansiktet nu vet jag inte vad jag ska göra :( Visserligen har sommaren inte ens börjat så jag tror att jag kommer hinna få färg ändå. Hoppas :)

Har precis ätit middag nu och jag tror att vi ska iväg på en liten promenad med hundarna om ett tag. Kan behöva piggna till lite :)


Min skogstokige lillebror fick leka modell

Och min skogsmulle till mamma också

Justja, gick förbi blomrabatten och såg att det rörde sig. Det gick inte fort,
men masken tog sig från ett hål till ett annat. Är det det som kallas manshora?

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar