torsdag 19 april 2012

En tanke om "blandraser"

Idag var vi duktiga och gick ner i gymmet! Satsade på rumpa och mage idag med och det känns. Hela kroppen känns d-ö-d också, har knappt någon energi till att röra mig. Har druckit och ätit dåligt hela dagen iof så det kan kanske bero på det. Lågt blodsocker har jag haft, men jag tror att det möjligtvis börja bli bättre nu.. en aning.

Två dagar kvar till tentan och jag vet inte hur det känns. De tidigare dagarna har det känts bra, men idag har jag försökt nöta en och samma grej och jag blir galen på det! Får hoppas jag kan få det lite klarare i morgon efter att ha träffat mina kloka klasskamrater. Kul det lät med klasskamrater, det sa man när man gick på låg- och mellanstadiet. Och kanske högstadiet.. och gymnasiet. Kanske inte lät så konstigt trots allt.. Jaja.

Låg och funderade lite på hudfärger och s.k. "blandraser" tidigare idag. Det är ju den dominanta färgen som avgör vilken hudfärg man får om t.ex. en vit och en svart jufsar ihop sig och får ett barn. Barnet blir ju svart, iaf i de fall jag hört talas om :P En väldigt smart tanke dök upp i mitt tentanergojsade huvud; varför blir man inte randig? Som zebrorna. Där vet ju alla att en svart häst och en vit häst har parat sig. Typ ;) Det vore i alla fall coolt, för då kunde man ju se vad man var för blandras. Om en gul skulle jufsa ihop det med en ljusbrun så skulle ungen se ut som en Bnana Skids. Och om en vit och en mörkare brun får en unge skulle den se ut som en Ako-kola. Vore inte det kul? ;)




Längtar till i morgon för då ska jag köpa choklad! Hejsvejs.

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar