torsdag 3 maj 2012

Sol, värme och glass ger ett glatt humör?

Den här sminkborttagningen svider i mina ögon.. Det är någon slags olja i den som inte vill försvinna hur mycket jag än gnuggar och gnider. Hoppades att det skulle försvinna under natten, men mina ögon svider som sagt ändå :( dum dum!

Igår var jag ute och joggade i det soliga vädret. Sjukt varmt men samtidigt sjukt skönt när det väl fläktade lite. Skulle till skolan för att lämna tillbaka en bok så jag passade på att ta på mig träningskläderna och jogga dit i stället för att ta t-banan. Dessutom fick jag sol på mig, är glad för all sol jag kan få nu när jag inte kan gå ut och lägga mig och sola var som helst.. :( Iaf, sträckan, enligt eniro, är ca 7 km fram och tillbaka, bilväg. Joggade dock inte hela tiden, men farten hade jag uppe ändå - powerwalk. Märker att konditionen blivit lite sämre igen, så ska försöka sätta målet att jogga den där rundan ett par gånger i veckan. Och det känns i rumpan idag, tack vare uppförsbackarna i skogen på vägen hem antar jag. Tid, det tog ungefär 37 minuter fram och tillbaka, annars brukar det ta 25 minuter att gå till skolan, och lika lång tid tillbaka så klart. Ganska bra ändå, men nästa gång ska det gå ännu bättre. Kanske inte välja att jogga mitt på dagen då solen står som högst heller, det är ett tips jag ger mig själv :P

Jag tog mig ner på stan igår också - efter joggingturen och en god isglass - för att kika på två plagg jag sett ut på H&M.se innan. Tror ni jag hittade det jag letade efter? Nej. Det finns ju inte bara en H&M-butik i Stockholm så den första jag gick in i var det total kaos i och jag hittade ingenting! Allt hängde huller om buller och det var ingen ordning alls. De andra affärerna hade lite mer ordning men jag hittade ändå inte det jag letade efter. Det gjorde mig utmattad (eller ja, jag var inne och kikade i ett par andra affärer också - måste passa på) och jag tog t-banan till Lidl, handlade mat och t-banan hem. Hade nog tagit lika lång tid att gå hem som att ta t-banan, med tanke på att t-banan inte går raka vägen hem till oss utan tiill t-centralen där jag måste byta osv. Men hem kom jag, strax innan 8 på kvällen. Känner att jag måste komma utanför dessa väggar mer och det funkar så länge det är bra väder ute. Snart är det sommarlov också, har sista lektionen den sista maj. Till dess ska jag nog stå ut med det lilla rummet vi har...

Måste också säga att jag känt mig på dåligt humör ett tag nu.. Och jag har inte pms, så jag tycker killar kan sluta säga "Ja men du har pms det är därför du är sur". Kan finnas andra anledningar också faktiskt. Vill t.ex. ha sol, värme och massa glass, då kommern nog humöret tillbaka :P

~*Milla*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar